اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : sevda

نتیجه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ به صورت کارنامه ای در اختیار داوطلبا قرار می گیره که تو اونرتبه در سهمیه، نمره کل و وضعیت مجاز به انتخاب رشته تو دوره های مختلف نوشته شده و داوطلبایی کهمجاز به انتخاب رشته میشن می تونن در انتخاب رشته دکتری 1401 شرکت کنن.

 

 

بعد ازبرگزاری آزمون دکتری متقاضیای دکترای دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می تونن از طریق سایت سنجش، نتایج اولیه آزمون دکتریرو ببینن. نتیجه اولیه کنکور دکتری 1401 به صورت کارنامه به داوطلبا اعلام میشه که تو اون اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات رشته آزمونی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته تو دوره های مختلف و وضعیت علمی داوطلب (نمره کل و رتبه در سهمیه) نوشته شده.

داوطلبا برای مشاهده نتایج اولیه دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد باید تو زمان اعلام شده به سایت اعلام نتایج مراجعه کنن. حالا برای اطلاع داوطلبا از زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و نحوه مشاهده این نتایج در ادامه این مقاله در مورد زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۱ توضیح دادیم.

 

 

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

داوطلبایی که ثبت نام آزمون دکتری 1401 رو انجام میدن و سر جلسه کنکور دکترا حاضر میشن، می تونن به محض اعلام جواب اولیه وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org بشن و کارنامه اولیه آزمون دکتری رو دریافت کنن و از وضعیت رتبه و نمره کل و دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته شدن، با خبر بشن.

 

 

به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱ این مقاله به روز رسانی میشه.

 

سال گذشته جواب اولیه دکترا اواخر فروردین ماه اعلام شد و پیش بینی می کنیم که امسال نتایج اولیه دکتری طبق روال سال های گذشته در اردیبهشت ماه اعلام بشه. ولی به داوطلبا پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار دقیق زمان اعلام نتایج عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی تحصیلیکو بشن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دکتری

 

نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ به صورت یکپارچه و از طریق کارنامه اولیه به داوطلبا اطلاع رسانی میشه و متقاضیا می تونن با توجه به اطلاعات ثبت نامیشون وارد سایت سازمان سنجش بشن و کارنامه اولیه آزمون دکتری رو دریافت کنن.

داوطلبایی هم که به هر دلیلی به اطلاعات ثبت نامیشون (شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد پیگیری) دسترسی ندارن، نگران نباشن! چون می تونن مجدد از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش اطلاعاتشون رو بازیابی کنن.

 

راهنمای تصویری نحوه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1401

 

کلمه سازمان سنجش رو تو گوگل سرچ و روی لینک "سازمان سنجش آموزش کشور" کلیک کنین.

 

 

وارد قسمت دکتری تخصصی (سمت راست صفحه) بشین.

 

 

روی لینک "پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401" کلیک کنین.

 

 

تو این قسمت به دو روش می تونین نتایج آزمون دکتری رو ببینین.

 

نتایج دکتری

 

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دکتری

 

توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱

 کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ که منتشر بشه، داوطلبا بر اساس اون کد رشته محل های مربوط به مجموعه امتحانی و دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته شدن رو از دفترچه انتخاب رشته دکتری دانلود و برای انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و همچنین انتخاب رشته دکتری آزاد اقدام می کنن.

دونستن توضیحات کارنامه آزمون دکتری به داوطلبا کمک می کنه که با اطلاعات کامل واسه انتخاب رشته دکتری اقدام کنن که در ادامه بخش های مختلف کارنامه رو توضیح دادیم.

 

الف : مشخصات ثبت نامی

 

شامل اطلاعاتی مثل: شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهمیه ثبت نامی، معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، نام رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و وضعیت فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای داوطلبه.

 

ب : اطلاعات رشته آزمونی

 

1- نمرات اکتسابی : که اسم درس و درصد هایی که داوطلب تو آزمون زده، نوشته شده.

2- شماره داوطلبی، گروه آزمایشی، کد رشته امتحانی و نام رشته امتحانی  داوطلب نوشته شده.

 

ج : وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره

 

وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب تو دوره روزانه و بورس اعزام به خارج کشور و سایر دوره ها (دانشگاه آزاد، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان) مشخص شده.

 

د : وضعیت علمی داوطلب بین افراد حاضر تو جلسه آزمون تو رشته امتحانی

 

این قسمت از چند ستون سهمیه، نمره کل، رتبه در سهمیه، آخرین رتبه مجاز روزانه و بورس و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها نوشته شده که مهمترین قسمت کارنامه به حساب میاد و داوطلبا می تونن اطلاعات این قسمت از کارنامه شون رو تو نرم افزار انتخاب رشته آزمون دکتری تحصیلیکو وارد و با توجه به آمار سال قبل، شانسشون رو واسه دعوت به مصاحبه دانشگاه های سراسری تخمین بزنن. 

 

کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

داوطلبایی که قصد دارن تو انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنن، می تونن بعد از انتخاب کد رشته محل های مد نظرشون از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، با استفاده از کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد سایت azmoon.org بشن و انتخاب رشته دکترا دانشگاه آزاد رو انجام بدن. این داوطلبا هم می تونن با استفاده از بخش "د" کارنامه و نرم افزار انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد تحصیلیکو، شانس دعوت به مصاحبه واسه دانشگاه های مد نظرشون رو بررسی کنن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالای شما در مورد اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 1401 پاسخ بدن و شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربیاتشون استفاده کنین و برای مراحل بعدی یعنی انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه سراسری و ... از تجربیاتشون بهره ببرین.

در ادامه بخوانید: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

سوالات متداول


1- ✔️ نتایج اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با هم اعلام میشه ؟

✔️ بله ، همون طور که در این مقاله ، نتایج اولیه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت کارنامه اولیه آزمون دکتری تو سایت سنجش اعلام میشه .

2- ✔️ همه داوطلبایی که تو آزمون دکتری شرکت کردن ، می تونن تو انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد شرکت کنن ؟

✔️ خیر ، فقط داوطلبایی می تونن تو انتخاب رشته آزمون دکتری شرکت کنن که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

3- ✔️ نتایج اولیه آزمون دکتری چه زمانی اعلام میشه ؟

✔️ این نتایج احتمالا در اردیبهشت ماه اعلام میشه که به مشخص شدن زمان دقیق اعلام نتایج در این مقاله اطلاع میدیم .

منبع : اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: